Hei! Jeg heter Ian og er Norians digitale medarbeider.

Hei! Jeg heter Ian og er Norians digitale medarbeider.

Les mer om meg

Frigjør tid og øk kvaliteten.

Ian er en programvarerobot som gjerne jobber med administrative og tidkrevende arbeidsoppgaver. Han utfører oppgavene med en presisjon og effektivitet som slår selv de raskeste menneskelige medarbeiderne.

Den digitale medarbeideren gir dere:

Lavere kostnader

Prosesseffektiviseringer

Kvalitet

Produktivitetsøkning

Lavere kostnader

Prosesseffektiviseringer

Kvalitet

Produktivitetsøkning

Hvilke arbeidsoppgaver kan den digitale medarbeideren utføre?

Et selskaps automatiseringsreise starter med å identifisere hvilke prosesser og arbeidsoppgaver som kan automatiseres med hjelp av robotteknologi. Vår erfaring er at det går å automatisere så mye som 44% av jobben til en økonomiavdeling.

Regnskap og økonomi

  • Registrere bokføringsordre
  • Utføre avstemminger og dokumentere disse
  • Beregne og utfør tildelinger
  • Vedlikeholde anleggsregistre
  • Utføre rutiner for å forhindre svindel
  • Håndtere leverandørfakturaer
  • Utføre kjøpsmatching av leverandørfakturaer
  • Håndtere utlegg
  • Utføre kontroller
  • Opprette og validere fakturaer
  • Match innkommende betalinger med utestående fakturaer
  • Opprette og distribuere rapporter (f.eks. standardrapporter, aldersrapporter, kunder med kjøpsforbud)
  • Konsolidere og validere budsjett- og prognosedata
  • Samle inn og strukturere data for analyse
  • Harmoniser data mellom ulike pre-systemer
  • Vedlikeholde stamdata
  • Fylle ut ulike typer skjemaer for ekstern rapportering

Kundetjenester

  • Legg til nye kunder
  • Administrere salgsordrer
  • Oppdater og valider kundespesifikke data
  • Administrere saker
  • Administrere prosedyrer for klager og krediteringer
  • Administrere markedsførings- og salgsaktiviteter

HR og lønn

  • Sammenstille og vurdere kandidater
  • Implementere rutiner for nyansettelser, endringer og avslutning av jobber i HR-systemet
  • Avstemme rapportert arbeidstid med oppsatt arbeidstid
  • Bestill tillatelser og IT-utstyr for nyansatte
  • Forberede og utføre lønnskjøring
  • Utføre beregninger, håndtere reiseregninger, utgiftsrapporter og diverse trekk før lønnskjøringen
  • Administrer ferierutiner
  • Håndtere sykefravær
  • Registrer endringer i lønn og ytelser i lønnssystemet
  • Harmonisere data i ulike HR-systemer
  • Utføre kontroller
  • Fyll ut skjemaer for statlig rapportering

IT

  • Administrer saker til IT-support
  • Content management
  • Administrer systemoppdateringer
  • Gjennomføre tester, vedlikehold og migrering av IT-applikasjoner
  • Utføre databasevedlikehold
  • Planlegge arbeidsoppgaver
  • Utfør nettverkssikkerhetskontroller
  • Distribuer programvare
  • Analysere presentasjon

Innkjøp

  • Lage salgsprognoser
  • Planlegg kjøp
  • Opprett og send innkjøpsordrer
  • Administrere leverandørregistre
  • Administrer vareregistre
  • Utfør kontroller
  • Administrere innkjøpsrekvisisjoner og innkjøpsordrer
  • Overvåke leveringsgodkjenninger
  • Logistikkadministrasjon
  • Håndtere rutiner rundt lager

Fordeler med en programvarerobot

  • Investeringen betaler seg raskt, ofte innen et par måneder.
  • Øker kvaliteten på leveransene. Når en robot utfører manuelt arbeid, går det ikke galt.
  • En robot jobber mye raskere enn et menneske og er også tilgjengelig 24/7.
  • Sårbarheten reduseres når en robot utfører oppgavene.
  • Fleksibilitet og skalerbarhet når volumene dine øker.
  • En robot kan utføre mange forskjellige typer oppgaver og arbeide i mange forskjellige systemer.
  • Kjedelige oppgaver kjeder ikke en robot.
  • En robot frigjør tid for dine ansatte til å jobbe med mer kreative og viktige oppgaver.

  • Investeringen betaler seg raskt, ofte innen et par måneder.
  • Øker kvaliteten på leveransene. Når en robot utfører manuelt arbeid, går det ikke galt.
  • En robot jobber mye raskere enn et menneske og er også tilgjengelig 24/7.
  • Sårbarheten reduseres når en robot utfører oppgavene.
  • Fleksibilitet og skalerbarhet når volumene dine øker.
  • En robot kan utføre mange forskjellige typer oppgaver og arbeide i mange forskjellige systemer.
  • Kjedelige oppgaver kjeder ikke en robot.
  • En robot frigjør tid for dine ansatte til å jobbe med mer kreative og viktige oppgaver.

Statestikk fordeler/gevinster

Gjennom en rekke studier utført om robotisering av arbeidsoppgaver vises det at:

  • 70 % av bedriftene ser at med en programvarerobot frigjøres arbeidstid for de ansatte, som i stedet kan brukes til mer strategiske og kreative oppgaver.
  • 70-80 % effektivitetsforbedring av regelbaserte oppgaver.
  • 32 ganger raskere utfører en robot en oppgave sammenlignet med et menneske.
  • Forskere spår at roboter vil utføre administrative oppgaver tilsvarende 140 millioner heltidsansatte innen fem år. (Kilder: Forrester, McKinsey, Hadoop)

Med den digitale medarbeideren er fordelene dine:

  • Høyere kvalitet
  • Raske kostnadsbesparelser
  • Økt skalerbarhet
  • Forbedret etterlevelse av regelverk
  • Mer effektiv gjennomføring av oppgaver

NORIAN hjelper dine ansatte vokse, ved å forenkle deres hverdag

Vi i NORIAN har jobbet med programvareroboter i mange år og har et av Europas mest erfarne robotteam til din disposisjon. Våre utviklere og prosjektledere er klare til å hjelpe deg i gang med programvareroboter i dag.

Har du begynt å tenke på automatisering i din bedrift? Er du nysgjerrig på den digitale medarbeideren?

Ta det første steget med oss i NORIAN ved å bestille en gratis analyse av din bedrifts muligheter for automatisering.

Vårt tilbud inkluderer en screening av enhver prosess, hvor NORIAN gjennomfører en analyse. Resultatene av analysen er satt sammen med en anbefaling om mulige automatiseringer og en Business Case.

Vi ønsker å gjøre det enkelt for deg å komme i gang med den digitale medarbeideren. Vil du vite mer, fyll inn en interessemelding, så kontakter vi deg!

Kan jeg få jobbe hos dere?

Jeg er der dere trenger meg!

Har du noen spørsmål til meg?

Kan jeg få jobbe hos dere?

Jeg er der dere trenger meg!

Har du noen spørsmål til meg?

Vi vil gjerne høre fra deg.
Kom i kontakt med oss.

Vi vil gjerne høre fra deg. Kom i kontakt med oss.